„Love and money, baby!“
1. má dvě děti, za sebou traumatizující porod a jasnou vidinu, že je jedno, co kdy studovala a co bude dělat dál, protože děti jsou to hlavní a o žádné ambice přece nejde. 2. žije v divočině ve slaměné chýši, nádobí myje ve vaně, děti rodí sama doma a místo návratu do systému chce raději pro rodinu pěstovat zeleninu. Bio, pochopitelně. 3. otěhotněla na začátku prváku. V jednadvaceti. 4. nakonec poslala rok a půl po porodu otce svého syna do háje. 5. porodila ve dvaačtyřiceti, syna má ráda, ale svou práci taky a je
v ní hodně dobrá. Dětská hřiště a řeči matek ji děsí. 6. dlouho neměla život, jen práci, teď má život, ale nemá práci. Zatím píše hru o matkách. A ještě je tu 7., levicová feministka, která šla na první demonstraci pár dní po porodu, ale teď už je, jak sama říká, hodně liberální.
Sedm žen a všechny jsou matky. A matky, ty vědí,
o čem je život. Divadelní dokument na pomezí grotesky a tragédie, vycházející z téměř tří let časosběrných rozhovorů. Trapně autentický, i když víme, že autenticita je tak trochu děvka. O tom, jak česká společnost vnímá mateřství a otázky rodinného rozpočtu. O ocenění a závislosti. O tom, co znamená být matkou ve veřejném prostoru. O matkách na piedestalu a taky na střídačce kapitalismu.
A samozřejmě o kojící mafii. (A o sexu.)
A jak je to s tou prací během mateřské dovolené?
Režie
Barbara Herz
Dramaturgie
Dagmar Radová, Anna Hoprich a Lucie Ferenzová
Odborná spolupráce
Šárka Kiršnerová
Výprava
Jana Hauskrechtová
Hudba
Ivan Acher
Hrají
Lucie Andělová, Veronika Lazorčáková a Jiří Kniha
Foto
Patrik Borecký