V roce 2025 se představa důstojného života v uměleckém povolání jeví jako vzdálený sen. Když si tohle uvědomíte v prvním ročníku umělecké VŠ, přepadnou vás výčitky, proč jste při přírodovědných předmětech nedávali větší pozor. Zatímco slavný*á vědec*kyně obvykle pracuje na objektivním zlepšování úrovně lidského života, slavný*á režisér*ka se “pouze” podílí na utváření charakteru kulturní krajiny, což je mnoho lidí chápe jako zbytečné a zhůvěřilé.
Je až s podivem, jak kulturní obec navzdory všudypřítomné frustraci ze stále zhoršujících se podmínek stále lpí na svých progresivitických názorech, namísto toho, aby propadla nějakému konejšivému bludu. Nenastal čas na výměnu racionality za bezmeznou víru v málo pravděpodobné, avšak dobře znějící řešení?
Rychlík (do stanice Rapl) je autorskou divadelní sondou mapující, jak daleko se dá v radikalizační amnézii zajít. Řítíme se kolejích vzteku, zoufalství a strachu ke konečné, jíž bychom se nejraději všichni vyhnuli. Jenomže jako naschál zrovna žádná výluka v cestě nestojí.
Projekt vzniká v rámci výzvy A studia Rubín Open Call RubínLab 2025.
autor
Vincent Klusák a kol.
režie
Anna Maria Jarkovská
dramaturgie
Vincent Klusák
scénografie
Josef Čihák
dramaturgická spolupráce
Dagmar Fričová
hrají
Dorota Tučková, Ella Ozuna, Sebastian Vopěnka
foto vizuál
Ondřej Zavřel
Inscenace vzniká za podpory Státního fondu kultury.
Více informací
premiéra
10. a 12. května 2025