Každá třetí žena dokumentární sonda do domácího násilí

Dát občas ženě facku má touhu sedmdesát procent mužů, ale v normální společnosti z těch sedmdesáti to šedesát osm překoná, protože ví, že je to špatně. Má muž s pocitem nadřazenosti tendenci k násilí na ženách?

Pokud někoho vnímáme jako méně hodnotného, bereme tak nějak automaticky, že se mu občas děje příkoří. Ta sukně byla moc krátká. Měla doma bordel. Prostě ho vyprovokovala! S domácím násilím se setká každá třetí žena. Jako společnost jsme k tomu překvapivě benevolentní. Po generace si opakujeme, že muž je hlava rodiny, a tak má právo udržovat si doma pořádek. Prostě si to srovnat. (Škoda rány, která padne vedle!) Ale jinak je to dobrej táta, dokonce občas vynese koš. 

V otevřeném divadelním tvaru využívajícím principy divadla utlačovaných účastníci aktivně nahlédnou systémové problémy nerovné pozice žen a mužů, které mohou ústit od verbální manipulace, přes ekonomickou závislost až v onu pomyslnou facku. 

A když se žena rozhodne vstoupit do veřejného prostoru? To jsou teprve facky! 

Diváci mohou vše pozorovat, prožívat, ale stejně tak se stát aktivními spolutvůrci večera: mohou vstupovat do rozehraných situací a využít je jako argumentační a emocionální trenažér. A nebo o tom jenom mluvit.

Projekt Otevřené společnosti o.p.s.

Vstup zdarma (na pokladně nám můžete nechat dobrovolné vstupné dle vašeho uvážení)

Místa v sále si z kapacitních důvodů REZERVUJTE přes náš rezervační systém goout, děkujeme za pochopení.

Scénář
Dagmar Fričová

Režie
Barbara Herz

Hudba
Matouš Hekela

Hrají
Agáta Kryštůfková, Jana Kozubková, Tomáš Milostný, Ondřej Jiráček, Jiří Svoboda

Diskutující 12. 12.
Apolena Rychlíková (novinářka)
Petra Jelínková (výzkumnice zabývající se genderovými tématy a psychoterapeutka ve výcviku)

Diskutující 14. 12.
Silvie Lauder (novinářka)
Petra Jelínková (výzkumnice zabývající se genderovými tématy a psychoterapeutka ve výcviku)

Odborná garance
Marta Smolíková a Tomáš Pavlas (Otevřená společnost)



Projekt Muži proti násilí a za rovnost žen a mužů byl podpořen Ministerstvem financí ČR z prostředků Norských fondů.